Založ si blog

Film „Na ceste“ je už na ceste

Tento rok sa stane niečo, na čo ja osobne už čakám asi desať rokov a mnohí ľudia už celé desaťročia. Do kín totiž príde sfilmovaný román Jacka Kerouaca „Na ceste“. Hoci sa ho už neviem dočkať, predsa len sa aj tak trochu bojím, pretože už neraz sa stalo, že filmová podoba ďaleko zaostala za tou knižnou.

 

Film by mal mať svetovú premiéru na filmovom festivale v Benátkach na prelome augusta a septembra. Kedy sa dostane do našich kín, ťažko povedať, ale dúfam, že to nepotrvá dlho, no čo si budeme hovoriť, verím, že stiahnuť ho z internetu nebude žiadny problém.

 

Pre mňa osobne je „Na ceste“ niečo tak špeciálne a knihu poznám tak dobre, že sa naozaj bojím sklamania z filmovej adaptácie. Neviem, tento strach možno pramení z hereckého obsadenia, nie som si napríklad istý, ako sa anglický herec Sam Riley známy z filmu Control, kde stvárnil Iana Curtisa, speváka kultových Joy Division vysporiada s postavou Sala Paradise alias Jacka Kerouaca. Ťažko povedať prečo, ale jeho výraz jeho tváre mi akosi nekorešponduje s Jackom.

 

Veľké otázniky vo mne vyvoláva aj Garrett Hedlund v úlohe Deana Moriartyho a Kristen Stewart v úlohe Marylou. Pravdupovediac, ani Viggo Mortensen sa mi príliš nehodí na postavu menom Old Bull Lee. Ale nakoniec, možno sú to len moje predsudky a vykonštruované predstavy, ktoré s realitou nemusia mať mnoho spoločného.

 

Nádej však vo mne vzbudzuje meno režiséra – Walter Salles. Videl som síce len jeden z jeho filmov, ale to mi úplne stačilo, aby som si utvoril obraz o veľkom umení tohto brazílskeho filmára. Reč je o filme Motocyklové denníky, ktorý ja osobne považujem zrejme za najlepší film, aký som v živote videl. No, hádam spolu s Markétou Lazarovou…

 

Ani v Motocyklových denníkoch sa hlavný predstaviteľ mladého Ernesta Guevaru príliš nepodobal na svoj skutočný obraz, to však filmu vôbec neuškodilo, skôr naopak, pretože skvelý herec Gael Gárcia Bernal v hlavnej úlohe podal úžasný výkon a aj vďaka nemu je film taký výnimočný.

 

Keď si teda sadnem do kina alebo pred monitor a plný vzrušenia začnem film „Na ceste“ sledovať, budem robiť všetko preto, aby som zahnal predsudky a film si užil čo najviac. V každom prípade som rád, že Jack Kerouac sa aspoň posmrtne dočká sfilmovania svojho najslávnejšieho románu a získa ešte viac priaznivcov a obdivovateľov. Verím, že aj keby film nebol príliš vydarený, pritiahne mnoho mladých ľudí k tejto knihe a zmení im to život k lepšiemu. Tak, ako mne…

2024-04-26 slnko v sieti 007 foto zdenko hanout

Šéf Rady RTVS označil galavečer Slnko v sieti za politický míting opozície

29.04.2024 18:16

Igor Gallo pripomenul, že RTVS ako vysielateľ galavečera nesie v zmysle platnej legislatívy objektívnu zodpovednosť za obsah priameho prenosu.

sanitka,

Šiestačka v Maďarsku bodla nožom spolužiačku, vrtuľníkom ju odviezli do nemocnice

29.04.2024 18:03

Šiestačka si nôž priniesla z domu a mala ho schovaný v školskej lavici.

Pellegrini, Zuzana Dolinková, Raši,

Za koniec Rázsoch chcú odvolávať ministerku Dolinkovú. Je to politický bulvár, háji sa ministerka. OĽaNO a SaS sa hádajú

29.04.2024 17:35

Bola to len otázka času, keď bude musieť ministerka Dolinková stáť pred Achillovou pätou rezortu – polstoročia nedokončeným projektom nemocnice Rázsochy.

Mark Rutte

Turecko podporí kandidatúru Marka Rutteho na šéfa NATO. Výhrady má už len Orbán

29.04.2024 16:48

Turecko aj Maďarsko ako členovia NATO predtým vyjadrili výhrady voči Rutteho kandidatúre.

chesus

Život je cesta a cesta je cieľ...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 2040x
Priemerná čítanosť článkov: 2040x

Autor blogu

Kategórie

Archív